Finner inte ord

Jag började se på Vanguard: Missionaries of Hate när jag skrev om den första gången för någon månad sedan. Däremot såg jag aldrig klart hela dokumentären. För de som inte minns eller vet, är det en dokumentär om den växande anti-homo-rörelsen i Uganda. Jag har nu sett hela.

Redan nu är det mot lagen att vara homosexuell i Uganda men rörelsen försöker nu driva igenom en ny lag, som bl.a kommer kunna ge dödsstraff till homosexuell.

Jag är glad att jag arbetar med frågor som rör och grundar sig i mänskliga rättigheter. Jag är glad att mitt arbete baseras på demokrati, värnar om jämställdhet och allas lika värde. Jag blir ledsen av att många av mina vänner inte förstår bättre.

Se dokumentären.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0