Plattjärn/stryktång

Jag har ingen strykjärn. Inte heller någon strykbräda. Däremot hade jag härom dagen ett par shorts där gylffliken lagt sig helt åt fel håll. Det var inte så fint men gick inte att fixa riktigt bra med vatten eller bokpress. Kunde väl i och för sig ha tvättat dem men... jag ville ju ha dem på mig. Så jag tänkte; hur kan jag platta till den? Platta..? Plattång? Jag gav det ett försök och visst, det fungerade.

Här nedan är ett snabbexperiment jag gjorde på den skrynkligaste t-shirten jag kunde hitta. Jag gjorde en fjärdedel lite slarvigt och det tog väl ca 5 minuter. Gissar att det kommer variera beroende på storlek och värme på plattången. Inte lika snabbt och smidigt som ett strykjärn men i absoluta nödfall så går det.

Så har ni farligt skrynkliga kläder, inget strykjärn men en plattång; ge det ett försök.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0