Folk-krist-center-sverige-miljö-social-modekrate?

Nu är det inte alls länge kvar till valet. Jag vet i vilken linje jag ska rösta men många andra är fortfarande tveksamma. Och jag kan faktiskt förstå att det är så. Har det inte varit lite väl många skandaler på senaste?

Vi har haft en högt uppsatt minister som avgått efter att han blivit anklagad för sexköp. Jag tänkte "Typiskt moderaterna" men så helt plötsligt åker även två socialdemokrater fast för sexköp. Sen har vi också moderater som ertappades med att köpa röster. Men jag tror inte vi sett slutet än. Snart har vi miljöpartister som slänger pantburkar i skogen, sverigedemokrater som gifter sig med muslimer och F!-anhängare som säljer sex och diskriminerar.

De vi ska välja att styra vårt land är inte bättre människor än någon annan. Med största sannolikhet är de snarare sämre. Politiker är ju kända för aldrig ge raka svar och ofta ljuga.

Hur mycket vet vi egentligen om våra politiker?
Lycka till med era beslut.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Jag vet vilka jag absolut inte vill ha i regeringen och röstar på den andra sidan. Det viktiga är att man röstar så att inte Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen.

2010-08-26 @ 17:27:46
URL: http://www.ohlywithfriends.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0