To get to where I am today

Jag sitter och funderar lite på stora avgörande stunder, beslut och händelser i mitt liv. Visst, allt som sker formar oss och har tagit oss dit vi är men man kan väl tänka sig att vissa saker påverkat mer än andra. I mitt fall är det främst flyttar jag listar.

Hur skulle mitt liv t.ex. sett ut om mina föräldrar inte skilde sig och jag inte flyttat från skogen till stan? Om jag gått på Husumskolan istället för Själevadskolan. Hemska tanke.

Hur skulle mitt liv sett ut om jag inte flyttat till Nya Zeeland mitt i högstadiet? Där växte jag 1½ decimeter men vägde lika mycket. Jag gick alltså från kort och runt till längre och mindre rund. Jag hade en helt annat stil när jag kom hem igen, en annan attityd. Jag var helt plötsligt väldigt speciell och spännande, det var jag inte innan.

Om jag inte flyttat från Ö-vik efter ett år på gymnasiet och inte börjat leva själv? Jag var tvungen att sköta allt själv. För vem orkar släpa hem all tvätt till morsan över helgen? Inte jag! Hade nog mycket att släpa med mig utan smutstvätt och matlådor.

Och så vidare.

Tack mina syskon och föräldrar för att ni tagit hand om och hjälpt mig så mycket jämt! <3

Kommentarer
Postat av: emma

Det där är hemskt intressant. Kunde jag varit en helt annan person i princip?

2010-12-24 @ 00:26:45
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0