Apple vs Canon

Detta är stulet från iphone på feber.se där man även hittar texten nedan.

 

Det var inte riktigt meingen att det skulle bli en jämförelsefilm detta, så 7D-versionen är inte optimal med fel fokusering och exponering ibland, men filmen visar ändå att vi är en bit på väg på saligheten.


Man kan i ett annat inlägg läsa om hur mycket Apple tjänar på sin iPhone4.

 

Det är inte gratis att utveckla en produkt som iPhone 4, mängder med slantar läggs ner på R&D för att få fram en produkt av den här typen. Blir det en försäljningsflopp kan det betyda stora slantar i sjön, men jag tror att Apple redan har sitt på det torra när det gäller iPhone 4.

188 dollar ska en iPhone 4 kosta att tillverka enligt iSuppli vilket betyder att Apple tjänar nätta 400 dollar per telefon. Eftersom man sålde 1.7 miljoner lurar första helgen betyder det att man sålde för över en miljard dollar och tjänade runt 680 miljoner dollar.


Självklart tillkommer det massor av kostnader för frakt, reklam, paketering och så vidare men siffrorna är ändå svindlande.

Den går förresten nu också att förhandsboka hos Telenor sedan ett tag tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0