En till åsikt

100.000kr brändes upp. I DNs artikel kan man läsa in vad Gudrun Schyman har gjort.

Hon inser att många kan bli väldigt arga över slöseriet, och att pengarna kunde ha gjort nytta i exempelvis en kvinnojour.

– Men det är inte det vi sysslar med. Feministiskt initiativ är ett politiskt parti som vill förändra, ingen välgörenhetsorganisation.

I politik är ideologin viktigare än resultatet. Här står många enade om att hela grejen var förjävla dum! T.o.m. jag och André håller med varandra. Idag demonstrerade FI att de är ett parti som inte kan hantera pengar: som hellre tar en mans pengar (som de faktiskt gjorde; pengarna var en gåva av två män som egentligen skulle köpt en båt) och eldar upp dem än ger dem till kvinnorna de kämpar för. För på riktigt, om de köpt en båt kanske i alla fall någon kvinna fått åka med. Nu fick både män och kvinnor se dem gå helt till spillo.

Nu tänker jag vara lite mansgrisig. Gudrun Schyman och FI har visat att det inte är någon mening att ge kvinnor mer pengar. Om de inte köper skit för pengarna så bränner de faktiskt upp dem bokstavligt talat istället.
Nu tänker jag vara lite kvinnogrisig(?). Per Eriksson och Mattias Mazetti har visat att man lika gärna kan ge pengarna till kvinnor direkt då män inte heller kan hantera pengar, eftersom de tillät att deras besparingar bara eldades upp... av kvinnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0