Hårigt?

Faktiskt ett inlägg som var kul att läsa och kommentera. Yngves inlägg om kroppshår. Det handlar om hår, hur det ser ut, vad folk tycker och vad man gör med det. En lång kommentar skrevs och det är ju typ mitt svar; som finns nedan.


Åh vilket roligt ämne och det för mina tankar till tidigt i gymnasiet. Jag har själv alltid varit glad över att jag inte har så mycket hår på kroppen. Hår på bröstet är inte att tala om eftersom jag nog kan räkna de hår som finns där utan att ens använda både fingrar och tår. Armar och ben får vara som de är, i övrigt rakar jag när jag tycker det är för långt... som är kanske 1 cm.

Jag ger mig nu och då ett mustasche-projekt men har hittills aldrig blivit nöjd eftersom min skäggväxt inte ligger långt före bröstet.

Hur som helst, till gymnasiet. Jag hade några ganska macho killar i min klass i ettan. Några av dem mätte manlighet i kroppsbehåring och min åsikt om att trimma/raka förvandlade mig självklart till homosexuell medan de själva inte kunde ha linne utan att håret i armhålan stack åt alla möjliga håll, även med armarna rakt ned efter kroppen.
Inte lätt att vara ohårig tonårskille. :P Haha!

Sedan till hårfrågan över lag. Alla har väl absolut rätt att göra hur de vill och lite hår har ingen dött av, däremot tycker jag det är ganska fult med för mycket hår, då främst i armhålor, rygg och bröst; platserna det faktiskt syns en hel del. The privates är väl typ så också men hur andra gör där bryr jag mig inte om, har inte med så många underliv att göra. För att bli privat tycker jag det är fräscht när det är kort eller helt borta jämfört med nämnbar längd.

Detta är säkerligen en annan fråga för män än kvinnor. För kvinnor tror jag ord som äckligt dyker upp medan män tänker "bögigt". Det är vad jag brukar få höra, även om både åsikterna minskat helt otroligt med ökad ålder.


Ett svar på kommentaren hittar ni i föregående inlägg och sedan ytterligare ett av mina i hennes inlägg. Och så kanske det fortsätter lite hit och dit, who knows.

Kommentarer
Postat av: Annie

HAHAHHA! XD You're cute!

2010-07-22 @ 21:19:38
Postat av: Dom kallar mig Yngve

Åh, du har gett debatten ett eget inlägg. Härligt.



SV: Asbolut, vi är ju alla mer eller mindre en produkt av den miljö och det samhälle vi lever i, därifrån får det vara upp till var och en vilka influenser man vill behålla eller förkasta. Det som är så tråkigt är ju just att så många inte vill förstå att man blir påverkad, och att somliga av de bilder man har av verkligheten skulle kunna vara mer flexibla om man bara funderade lite extra.



Men jag är ju helt inne på ditt spår, att såklart finns det preferenser som inte nödvändigtvis har med mediatryck eller generella åsikter att göra, även om de följer samma linje.



Just hårdiskussionen tycker jag är spännande och otroligt löjlig på samma gång. Spännande eftersom varje människas val alltid bottnar i något, eftertanke eller ej, och löjlig för att.. ptja, vi har ju fri rätt att göra vad vi vill och ingen borde döma någon annan, i synnerhet inte hårmotståndarna som försöker sig på att göra en skam och synd av något helt biologiskt naturligt.



Nu känner jag att jag kanske går lite i cirklar med mina argument. Jag skyller på att jag är trött. Om andan faller på, så utmana mig gärna med nya vinklar.

2010-07-22 @ 21:56:28
URL: http://antipod.blogg.se/
Postat av: Erika

Grym blogg! :)

2010-07-22 @ 23:01:24
URL: http://negativeplace.blogg.se/
Postat av: ida

sv: väldigt dåligt :(



hur mår du ? x)

2010-07-23 @ 01:01:13
URL: http://larvvig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0