Naken på nätet

Petra Hautorp hittar man i en blogg. I sin blogg har hon skrivit ett inlägg som handlar om att arbetsgivare oftare och oftare googlar personer för att få lite bakgrundsfakta och vad olika saker kan innebära. Nakenbilder är t.ex. ett minus för de flesta. Festbilder är också något många ser som minus men andra tycker är bra då det visar att personen att ett socialt liv och ett nätverk som kan vara en tillgång för företaget. Här beror det väl dock på vad det är för bild, eller?

Jag passade i alla fall på att googla mig själv. Först och främst hittar man bloggen. Efter det hittar man en konstnär och sedan diverse andra Felix Vincent, tills man till slut hittar min Facebook och filmerna där jag hoppas bungy jump.

Så hur vet arbetsgivaren vilken Felix som är rätt Felix? Hur mycket begränsas eller specifieras sökningen?

Söker man på Felix Vincent Härnösand hittar man t.ex. två filmer, en där jag flummar runt i badhuset med vänner och en där jag flummar runt i en lekpark med vänner. Vidare kan man se att jag är Fairtrade-ambassadör, har diskuterat arbetslöshet med politiker och att jag varit konfrencier på Nationaldagen en gång i tiden.

Tycker ju faktiskt det verkar som att jag är en toppenkille. :)





Kommentarer
Postat av: vincent

Googlar man mig hittar man intervjuer om öppenhet på nätet. :D

2010-05-24 @ 23:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0