De fula skornas tid

Vinter = de fula skornas tid?

Skor för män, det är faktiskt ett rätt dåligt utbud; om man vill ha varma fötter och snygga skor. Visst finns det en hel del kängor o.s.v men de är inte speciellt snygga. Så var hittar man snygga vinterskor för män? Ingen aning. Jag kollade igenom junkyard, som har en del okej skor i övrigt. Här är en vinter... toffel? från Appertiff. Den är väldigt ful.




Converse gör tappra försök men det är oundvikligt, deras vinterskor är aldrig lika snygga som sommarskorna. De blir tjocka och alltid grå eller bruna.



Så avslutar vi med Clarks. En sko som säkert håller dig både varm och torr men ser ut som innerskon på en snowboardsko. Inte snyggt på något vis. Skulle inte förvåna mig det minsta om den  kommer finns på några modefötter i vinter. Snart är säkert moonboots inne igen också.


Kommentarer
Postat av: Teresa

Sådana där rutiga tofflor hade jag som vinterskor när jag gick på gymnasiet - fulsnyggt är snyggt juh! :D Jag var "inne" i förtid redan då. Jag minns att jag vek upp byxlinningen på mina jeans under hösten och blev ifrågasatt ifall jag väntade på högvatten... på våren hade alla modelejon på skolan uppvikta jeans. Naturligtvis slutade jag med det så fort det blev populärt i övik - när modet kommer till övik vet man att man redan är så jäkla en säsong efter ;D

2010-11-24 @ 14:41:52
URL: http://velourvenus.blogg.se/
Postat av: magdalena

hallå, det är inne med moonboots igen. iaf om man kollar de s.k. modebloggarna. jag använder mina vita iaf, de är bekväma men kanske inte världens snyggaste.

2010-11-25 @ 12:45:35
URL: http://jedimahler.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0