Hur fick de tag på grisen?

Jag tror det var igår, som jag började tänka på något: Hur fick de tag den dresserade grisen i Emil i Lönneberga?

När Emil och Griseknoen har ätit körsbär blir de packade och när de ska avge nykterhetslöfte så följer Griseknoen efter. När de är där gör de en massa trick, bl.a. vacker klöv(?). Frågan jag ställer mig är; hade någon grisen eller tränade de den?

Det känns väldigt ambitionst att de tränade grisen bara för inspelningen men om det nu var så att någon hade den, hur fick de tag på den? Gissar att man kan goggla fram en gris i dagsläget som kan allt möjligt men då, en annons i tidningen? Skickade man ut till alla byar och hoppades någon hade en gris som kunde konster?

Kommentarer
Postat av: emma

Det där tål att tänkas på hörrö... jag tror att kriseknoen föddes som en underkulting (underbarn) ja' ;)



Sv: haha hm det har du rätt i. Klart vi älskar fåglar som inte kan flyga. Men alla fåglar har vingar vad jag vet (?) varesig de är till för att flyga eller för balans eller nåt annat. Men är det nån liten fågel som skulle ha amputerat bort vingarna så är det klart att vi älskar den med förståss... Hm.. Men för de fåglarna som har tappat sina vingar tror jag det känns väldigt tomt och eländigt.. Och det gör det för oss utan kärlek oxå.



Sv 2: Haha ja man blir fan utnyttjad;o Nämen jag har faktiskt blivit hembjuden några gånger bara för att umgås oxå^_^



2010-11-16 @ 18:31:32
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0