Jobb och privat


Facebook är ett helt otroligt fenomen, så är det. Alla vet allt om alla, utan att ens prata med någon. Men! Facebook är för mig något jag främst använder privat. Jag har därför bestämt mig för att i fortsättningen inte bli vän med de jag har en mer arbetsrelaterad relation till.

Jag är väl i och för sig en ganska "offentlig" person. Den här bloggen är ett bra exempel. Men Facebook är fortfarande annorlunda. Jag har vänner som kan skriva precis vad som helst vid första tillfälle jag lämnar datorn och fortfarande är inloggad - det gör de inte i min blogg. Facebook vet inte riktigt allt, ibland t.o.m. ljuger Facebook. Jag tror inte jag har något direkt skadligt på Facebook men jag vill fortfarande att mina nuvarande arbetsrelationer skall vara just det. Visst kan jag anse dem vara vänner men i första hand är de relaterade till arbete - och jag arbetar inte på Facebook.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0