Top bloggare?

Verkligen på riktigt? Jag brukar väl inte hänga ut så jag tänker inte lägga upp namn men text är okej, så kan ni själva lista ut det genom att googla.

En bloggerska skriver såhär i en tävling på TV4:

Med stor framgång kommer stort ansvar. För mig är det viktigt att inte bara vara en bra bloggerska utan en bra förebild. Att visa unga människor att man kan lyckas med vilja, inställning och en godhjärtad personlighet.

Låter det inte för bra? Helt otroligt bra! En bra förebild som vill visa unga människor att... bull shit!

Till att börja med; lilla du, du är 20 år. Vilka unga vill du visa och vara en bra förebild för? Jag fattar, det är de ännu yngre. Sure, jag köper det. Du har lyckats, good for you. Men! -

Jag hittade denna person på bilddagboken. Jag såg en av bilderna under "bilder idag" och klickade på den. Det var reklam för tävlingen. Där stod:

ALLA kära läsare snälla snälla rösta på mig är på placering 12 nu vill ner till 10 iallfall massa kärlek till er:D och om jag vinner så skall det bli fest och alla är bjudna!!

Sedan började jag klicka runt. Det som fanns var bilder på henne i rätt lite kläder och samma reklamtext. Sedan fanns det också bilder som inte var på henne, men kvinnor med ännu mindre kläder... och samma text. Sedan bilder på henne med handbojor, bilder där det syns mer bröst än ansikte o.s.v.

Förebild? Ja, tycker man att unga kvinnor ska sälja sig själva och sina kroppar för att vinna tävlingar på TV4 är du en fantastisk förebild! Om man inte kan få sina röster i en tävling genom att faktiskt skriva bra, utan bara genom att vika ut sig; då!

Nu riktar sig dessa bilder mest till unga män, är min spontana tanke. Men är det dem hennes blogg riktar sig till tror ni? Det tror inte jag. Förhoppningsvis tittare de bara på bilderna och låter bli att rösta. Om kvinnor är så korkade att de röstar på någon som agerar såhär så har jag väldigt små förhoppningar om framtidens kvinnor.

Jag vet också att många andra unga kvinnor gör precis såhär. Att få många läsare som kvinna är inte speciellt svårt, det är bara att klä av sig kläderna. Men de läser inte. Att få många läsare genom att skriva jävligt dumma saker så att folk ogillar en är inte heller det särskilt beundransvärt.


En av reklambilderna från hennes bilddagbok.





Skämmes ta'me fan! Ni förstör bloggfenomenet och är de sämsta tänkbara förebilderna.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Äntligen ett vettigt inlägg! ;-) Näe men seriöst. Det vore sjukt kul att se dig i ett bloggkrig med kissie.

2010-10-12 @ 23:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0