Den ondaste som finns

Är du hjälten eller skurken? Eller är du bara en sidekick? Mer ofta än sällan är det just alla biroller som gör filmer sevärda, speciellt när det kommer till Disney. Jag har därför listat Disneys fem allra ondaste, inte skurkar, utan just sidekicks.

5. Smee från Peter Pan, Kapten Kroks förste styrman.




4. Sir Väs från Rodin Hood, Prins Johns hovmarsalk.




3. Shenzi, Banzai och Flin från Lejonkungen, Scars ledande hyenor.




2. Kroken och Snoken från Den lilla sjöjungfrun, Ursulas muränor & Skrik och Panik från Hercules, Hades tjänare.




Förstaplatsen går till: Jago från Aladdin, Jafars papegoja.




Tycker ni någon saknas eller att de är i fel ordning?

Kommentarer
Postat av: lillkusin

men felix, smee är ju inte ett dugg ond! han är ju en snäll mysgubbe med fel kapten.

2010-09-17 @ 18:20:25
Postat av: Annie

Jago är bäst. :D

2010-09-18 @ 10:43:22
URL: http://annamariajacobson.webblogg.se/
Postat av: Carro

Lucifer (katten) är lite ond han med, men ondast är nog garanterat Jago eller ålarna. Ålarna är dessutom de enda som inte är dumma eller klantar sig.

2011-12-31 @ 12:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0