Eget tänkande eller hjärntvätt

Johanna kritiserar Kenza m.fl. I sitt inlägg skriver hon :

Speciellt Kenza's inlägg störde mig riktigt mycket.
I sitt inlägg skriver hon klart och tydligt att hennes politiska åsikt tänker hon inte dela med sig av, men i nästa mening uppmanar hon ALLA sina bloggläsare att rösta, det är så OTROLIGT VIKTIGT att göra sin röst hörd. Men hallå...?! Hur tänker du nu? Du uppmanar alla att göra sin röst hörd och att påverka samhället, men själv står du inte för din åsikt?

Så jag funderar på: vad är det Johanna inte förstår när det gäller att göra sin röst hörd? Det man menar är väl att man ska ta ställning, ta chansen att påverka genom att rösta i valet, inte att skriva ut sitt val för sina läsare. Kenza gör sin röst hörd genom att gå och rösta, precis som jag och alla andra som rösta. Och med så många läsare som hon har skulle hon behöva försvara sig som tusan, oavsett vad hon skulle välja att rösta på så det är lätt att förstå olusten att skriva ut.

I inlägget skriver Johanna också om att hon tycker det är fel att de stora bloggarna inte vill låta sin åsikt influera andra. Johanna protesterar med motiveringen att det väl är precis vad man vill. Men det är skillnad på att påverka andra genom debatt och argument och att påverka andra genom att de gör allt man säger för att man är deras idol. Den ena uppmanar till eget tänkande, den andra är mer hjärntvätt. Jag tycker Kenza har fattat ett bra beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0