Kan ni hjälpa?

Igår var jag på debatt i Kramfors efter styrelsemötet. CUF västernorrlands ordförande och SSU västernorrlands kassör deltog. Och... det gick ju som det gick.

C talade mycket... jättemycket! Men samtidigt som ord flög ur hennes mun sa hon inte någonting alls. Det var inte bara debattören på andra sidan bordet som höjde sitt ögonbryn när hon försökte förmedla någonting, vette tusan vad. Efter en stund öppnades det för frågor och då helt plötsligt, då hon själv inte kunde svara; tog hon hjälp av de mer erfarna C-medlemarna i publiken... varav den ena också var henne mor.

Det hela kan liknans med med en dålig omgång av Vem vill bli miljonär där S eller publiken ställde en fråga (och hade svaret) men C som skulle svara använde sina tre livlinor på de tre första frågorna.

Skulle vara intressant att se i en TV-debatt mellan partiledarna.

Njae.. jag är lite tveksam på den här frågan, får jag ringa en kompis?


Oh oh oh! Jag glömde. Vi talade om jobbskatteavdragen och föreslog ju då att det är lite snett att de som tjänar mycket får mycket mer medan de som tjänar lite får lite mer. Vilket jag personligen tycker är lite snett. Hennes svar till detta blev: Du får väl bli rik då!

Kommentarer
Postat av: Annie

Du brukar fråga om jag inte drömmer något bra och i natt gjorde jag det. ^^



Jag drömde att dottern och mamman var på Birsta och dom fick en rejäl uppläxning pga en ypperligt dålig debatt! Och att dom borde gå ur partiet för att dom var så dåliga! Det var en rolig dröm, tycker jag. :)



Puss!

2010-09-15 @ 09:15:18
URL: http://annamariajacobson.webblogg.se/
Postat av: Annie

Ehm. Bli rik? Tror jag måste åka till Kramfors och råna någon på pengar.

2010-09-15 @ 09:51:36
URL: http://annamariajacobson.webblogg.se/
Postat av: emma

Ska man skratta eller gråta?

2010-09-16 @ 00:00:32
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0