Mio och Svebo

Det här är en hemsk historia.

Jag har sökt efter en soffa. På Jysk fanns en bekväm men där det inte gick att byta plats på divanen. Så det bidde ingen soffa från Jysk. Men de har okej personal. Sedan, trots bättre vetande, åkte vi till Mio. Där har vi varit tidigare men flydde i vild panik när en i personalen började tala med oss; eller rättare sagt trakassera oss. Denna gång svängde vi snabbt undan till höger, innan han kom fram. Dumt nog så var vi inte tillräckligt snabba förbi kassan när vi skulle till varuhusets andra del.

Den här försäljaren är trög, riktigt trög! Han förstod inte ens vinken när vi bara ställde oss upp och gick mitt i en av hans meningar. Då följde han efter oss istället. Till slut lyckades jag bli av med honom genom att säga "Vi säger till om vi behöver något" och sedan gick jag.
Men det var inte slut. När vi skulle gå ut, en lucka på 20 sekunder från hörnet bortom kassan till dörren, då hann han fram igen.  - Åk aldrig till Mio i Härnösand!

Vi hoppades på bättre lycka på Svebo möbler. Inga riktgit vettiga soffor men personal som lämnade oss ifred... en stund. Det första jag sa till den här kvinnan var att de på Mio var påstridiga och förföljde oss, en big no-no. Också att det inte är klokt att prata med kunden konstant. Det förstod hon... en stund. När jag så ställde en fråga drog hon igång. Både jag och Annie försökte få ett ord sagt ibland men gav efter ett tag upp. Hon avbröt, drog i broschyrerna vi höll i, viftade med armarna och... ja herre jävlar! Även här slutade det med att vi ställde oss upp och gick.

Så på Almia. När vi kommer in genom dörren frågade en man om vi vill ha hjälp. Vi sa nej, inte efter att vi varit på Mio och Svebo, vi säger till om vi vill något. Det respekterade han. Och när vi frågade om hjälp så var han informativ och avbröt inte. Han höll sig till det som var relevant och allt var toppen.

Tack Almia för att ni inte är hysteriska rabiata kärringar eller besserwissermongon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0