På jakt

Blir folk skjutna, det står i tidningen. Men det är inte aktuellt i min blogg.

Jag är på jakt efter ny musik. Eftersom jag inte kan lyssna på Spotify på min sketna jobbdator blir det inte mycket musikjagande gjort och hemma är tiden knapp, det hinns inte med.

Jag lyssnar på lite allt möjligt till och från så alla tips är välkomna. Jag lovar (kommer garanterat att ångra) att jag kommer lyssna på alla tips ni ger - hela låten. Hur hög volym jag har är en annan sak. Men pretty please, ge mig lite tips på bra musik!



Kommentarer
Postat av: Valeria

Jag har en kille som jag verkligen JÄTTE älskar, alla hans låtar är helt underbara! Han finns inte på spotify och är mycket speciell med sin musik, mycket fina texter om känslor, texter som riktar kritik mot kapitalismen bland annat och andra problem i dagens samhälle. Väldigt duktig!



Anledningen till att hans musik är så speciell är för att han gör allt helt själv, bokstavligen! Han beatboxar ihop en hel låt! Beatbox gillar jag ärligt talat inte men detta är något annat! Riktigt duktig är han! Han började med att resa runt och spela sin musik på offentliga platser, nu är han mycket känd på youtube! Han heter Dub Fx.



http://www.youtube.com/watch?v=UiInBOVHpO8

i denna länk berättar han lite mer själv om hur han gör med sin musik, tar lite tid för honom att dra igång så själva låter börjar typ 2 minuter in i videon men lyssna gärna på när han sätter ihop hela grejen!



http://www.youtube.com/watch?v=Gc67C94wSx0&feature=related

samma sak på denna video, snyggt filmad är den! :D och lite annan stil på denna låt!



http://www.youtube.com/watch?v=HSBGfSm1x1I&feature=channel

en av mina absoluta favoritlåtar! :D



alla låtar han som olika stilar, hans skiva ligger uppe på hans hemsida.. detta är ett grymt album från hemsidan! http://dubfx.net/album/everythinks-a-ripple



Nu blev det en väldigt lång kommentar! Men hoppas att du tycker om honom lika mycket som mig ^^ kom ihåg att låtarna är "live" inspelade och därför lite sega i början! Hare fint!

2010-09-22 @ 23:42:00
URL: http://brandneweyes.blogg.se/
Postat av: Prytz

Jag gillar att du lyssnar på Sophie Zelmani! Det är min tremänning :) lite skrytigt kanske, men det skiter jag i! Min släkt är bra!

Jag tycker du ska lyssna på Birdy Nam Nam - Ready for war, ready for whut?



Jag tycker också du ska gå in på www.myspace.com/oilmymeber

och speciellt lyssna på hennes cover på Smells like teen spirit :)



Peace!

2010-09-23 @ 03:02:15
Postat av: Prytz

Oooh JA VALERIA JA!! Du ska verkligen lyssna på vad Valeria säger! Dub fx är the shit!

2010-09-23 @ 03:03:29
Postat av: Valeria

Visst är han är underbar Prytz! hha! Ska se honom live nästa sommar då han kommer till Svergie! :D

2010-09-23 @ 07:14:22
URL: http://brandneweyes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grupp: Wakey!Wakey!



Album: Almost everything I wish I´d said the last time I saw you



Inte bara en låt utan hela albumet..

2010-09-23 @ 15:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0