Ålder = äckligt

Är det så är det så är det så?!


I lördags var jag en sväng på Metropol. Erika, som gick i min klass på gymnasiet, sjöng i ett band som spelade och Annelie, som också gick i min klass, skulle också dit och lyssna. Så vi lyssnade. Vi gjorde också en spännande upptäckt. Vi var klart yngst i lokalen och vi var de enda som inte drack vin eller öl, Annelie drack kaffe och jag vatten.

Sedan kunde man göra en annan lustig observation. Denna var väl inte direkt ny men väldigt tydligt i det ganska omixade sällskapet. Ju mer de hällde i sig, ju närmare varandra dansade de och ju högre blev volymen.
Detta är alltså ett mönster som aldrig tar slut, oavsett ålder, det verkar snarare bli värre och värre.

Så vad kan man förvänta sig av klassåterträffarna sådär 20 eller 30 år efter studenten egentligen? Kommer det vara alla gammla klasskamrater, precis som förr, fast rynkigare, fullare och ännu klängigare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0