Som det ska

så går saker idag.


Att lyssna på medan man läser:  



Ja det flyter faktiskt på rätt bra. Tjoho tjohej! Inte ens min otroliga träningsvärk i ben och rumpa drar ner humöret, snarare upp.

Har ni förresten tänkt på hur dåliga en del är lämpade för sina jobb? En skadeglad läkare vore kanske inte det bästa. Apotekare med extremt dåligt närminne? Veterinärer som är pälsallergiker? Jag träffa på sånt folk ibland; i mitt yrke och politiska liv är det främst gamla människor som skall jobba med unga. När de verkligen tror de har stenkoll men är så lost att man inte riktigt vet var man ska ta vägen. Och... om jag upplever det så - hur upplever riktigt unga situationerna? Känner ni igen detta, antingen från när ni var yngre eller när ni nu är gamla? Behöver ni ibland gömma ansiktet i händerna för att ni upptäcker att ni inte är "hippa"? Riktigt så illa är det inte för mig än.

Unga män som slåss har bara dålig självkänsla. Om vi kan få dem och öppna sig och prata blir allt bättre

Ja, det är ju en fin tanke men det ligger nog lite mer än dålig självkänsla bakom att de knarkar och slå folk på käften. Jag tror trots allt inte att de går hem och gråtunkar till Kent i fosterställning i duschen efter en kväll på stan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0