Heaven for the weather, hell for the company



Det är lite lustigt att man kan vara så nöjd men ändå så otroligt avundsjuk på andra människor. Jag trivs med att vara den jag är och tack vare det klarar jag av att vara där jag är. Var jag skulle vilja vara, istället för där jag är, vet jag inte men... jag behöver förnyelse. Något jag inte trivs jättebra med är att jag är fruktansvärt dålig på att vara själv nu och så har jag inte varit förut. Ogillas! Speciellt när det är snöstorm och jag är den enda som kan tänka mig att ens öppna ytterdörren.

De jag är avundsjuka på är de som vet vad de ska göra. De som har en plan, ett mål. De som studerar och trivs med det, de som har ett jobb där de utvecklas och det finns möjligheter till avancemang.
Jag avundsjuk på de som är kära, sådär galet kära så det inte finns något annat i hela världen.
Också på de som lever utan måste och krav. Jag får ibland för mig att jag är en av dem men det är jag väl egentligen inte. Jag låser fast mig själv i vad jag får och inte får göra. I vad jag måste, i min ytlighet.

Jag vill rymma en stund. Låt oss hoppas sommaren blir det jag vill.



Kommentarer
Postat av: Emma

Gah, jag skulle vilja veta exakt vad jag vill göra och bli i framtiden!!! jag blir så lycklig när jag hör folk som kommer på att dom ska plugga till det och det, typ marielle som ska plugga till frisör nu. Visst jag pluggar slagverk, men jag pluggar inte till nånting. Dock när andra bestämmer sig för saker får man en liten kick till att bara bestämma sig för något själv, och göra det, och sedan se om man bestämmer sig för nåt annat. Men andra sekunden är det bara ångest. Blö.

2011-01-07 @ 00:27:56
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0