Dina mål

krångligt.


Vad har jag för mål? Vad vill jag lyckas med i mitt liv? Tänkte folk samma tankar som jag gör nu på säg 30-talet?


Jag vet att jag vill ha en familj och barn. Är långt ifrån det målet men har mycket tid kvar fortfarande. Men vad vill jag mer? Jag vill vara glad och det är väl något jag arbetar för hela tiden men det inte finns något tydligt svar på hur jag ska lyckas med. Så vad har människor för mål? Det var så lätt tidigare. Ta studenten: check!

Jag har skrivit om det förut, min avundsjuka på de som vet vad de ska göra. De som pluggar och trivs med det, vet att examen väntar och sedan ungefär vad de kan tänkas jobba med. Enda målet jag satt är väl att jag borde stå med på riksdagslistan i nästa val. Var geografiskt jag finns då vet jag inte men det borde gå oavsett faktiskt. Politik, är det där jag hör hemma? Ja, varför inte. Så vad ska jag fylla min vardag med under tiden?

Sysselsättningsångest: Check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0