Så kommer den krypande

Jobbångesten.


Jag är arbetslös om 1 månad och en vecka. Så vad ska jag då ta mig till? Jag pratade med Johan om det idag, att jag har ju alltid a-kassa. Men hur tillfredställande är det egentligen? Jag har hellre ett jobb där jag får känna mig meningsfull. Skulle jag göra det inom äldrevården? Nej. Det finns vissa jobb man kanske inte skulle trivas med men som går att stå ut med. Jag skulle inte stå ut med äldrevården. Jag skulle bli ledsen, må dåligt och bli mer ledsen. Jag blir ju ledsen bara någon av mina vänner berättar om att någon dött på deras jobb. Jag vill jobba med de som lever, inte de som dör.

Så, slippa burgare då? Ja, hellre än att vårda gamlingar men... helst inte. Det var det där med meningsfullt. Skulle gärna göra något lite utmanande. Unga Örnar var galet roligt när jag fick skriva projektansökningar eller när jag får göra annat vettigt.

What to do.. what to do. Söka jobb söka jobb.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gör du ett bra jobb så kommer det att kännas (mer eller mindre) meningsfullt oavsett vilka arbetsuppgifter du har. Man är aldrig för bra för ett jobb, och jag tror att alla jobb ger dig möjligheten att lära dig något du inte kunde innan. :)

2011-03-23 @ 23:46:40
Postat av: Prytz

njaa, Jag vette tusan om jag kan hålla med dig om att bara för man gör ett bra jobb så kan alla jobb kännas meningsfulla.. Ta flippa burgare på donken t. ex.. Där skulle Felix, som alltså jobbar rätt hårt själv för att äta rätt, inte dricka och i allmänhet leva så sunt som möjligt, laga tonsvis med extremt onyttig mat för att ge till onyttiga tjockisar (alla är inte tjockisar för att man äter på donken, men ändå).. Tror inte han skulle må bra där även om han kunde servera cheeseburgare till 10 tjockisar på samma tid som en normal anställd kunde servera 5 tjockisar...

2011-03-24 @ 02:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0