Vilja vs. borde

Vid närmare eftertanke är jag inte det minsta sugen på att plugga engelska. Jag kan tänka mig att prata massa engelska eller skriva något på engelska men... grammatik? Skulle inte tro det! Så jag tänker nog inte gå den kursen.
Emma tipsade om att jag borde gå en fotokurs. Tyvärr finns det inte så mycket fotokurser att gå här i närheten.

Jag har alltså kommit till slutsatsen att det inte blir engelska och att jag verkligen vill jobba den här våren och sommaren. Så, är det kanske dags att inte vara så kräsen? Ja, det är definitivt dags för det. Problem är följande: Jag vill verkligen verkligen inte jobba med gamlingar! Jag vill inte duscha någon, jag vill inte torka avföring. Jag tror jag skulle må allt för psykiskt dåligt av att sitta i en matvarubutiks kassa, jag kan inte vara tillräckligt trevlig. Det räcker ju med att jag står i kön när det kommer nutcases, kan jag inte behärska mig då jag inte ens behöver hjälpa dem, hur ska det då gå när jag faktiskt behöver kommunicera, förstå och... ojoj.

Det är många som säger Jag vill inte jobba idag. Mitt jobb är så tråkigt. Var nöjda att ni har jobb, jag skulle utan att tveka byta med många av er.




Lotion, inte motiverande.


H&M-bling, inte motiverande


Behöva lämna tillbaka kameran, inte motiverande!


Kommentarer
Postat av: Annie

Vad vi alla ser lyckliga ut! Not! Vi var nog ganska omotiverade allihopa den dagen. Dubbeldags bakfylla delux? Inte för dig babydrinkarn.

2009-12-15 @ 23:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0