Skulle du testa?

I USA rapporteras det mycket om internet drugs eller i-dosing som det också kallas. Det har exploderat eftersom det är ett helt gratis och lagligt sätt att bli hög med hjälp av ljud som påverkar hjärnvågorna. Självklart är oron väldigt stor i USA, där varningar går ut i skolor tillsammans med information om hur detta är inkörsporten till tunga droger och i-dosing kan finnas i vilken telefon eller MP3 som helst. Igår skrev även Aftonbladet om fenomenet.

Ungdomar som testat säger att de ibland upplever effekter som liknar ecstasy och ibland cannabis... vilket låter vrickat för mig. Samma ljud borde ha samma effekt på hjärnan, right? Det finns också skeptiker som säger det uppenbara: det är ren placebo eftersom de vill bli höga.

Har du eller skulle du kunna testa?



Kommentarer
Postat av: Mue

HAHA, låter totalt april! :D om de blir höga av det har de inte lyssnat på steve reich! ;D

2010-07-23 @ 17:16:07
URL: http://chatroulette.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0