Skämmes och allt fan i ett!

Okey... OOOOooookkkkey! Jag har hört mycket positivt om Alice in Wonderland. Det är en helt ny story eftersom det är när Alice återvänder genom kaninhålet 13 år senare. Av de som hittills sett filmen har jag bara hört positivt.

Jag läste nu recensionen som Filmstar har gjort. Där har tre personer alla gett filmen 2 utan 5 möjliga stjärnor. De skriver bland annat:

För det första så undrar jag varför i helvete Burton måste ha med Helena Bonham Carter och Johnny Depp i alla sina jävla filmer.

Vissa saker var så hemskt gjorda att mina tankar gick till den första fightingscenen i Blade 2 eller den crappiga i Matrix Reloaded. Men detta var bara vissa saker.

Jag skulle inte rekommendera denna film till någon.

Mitt råd är att du glömmer bort att den här filmen gjorts och istället går och hyr/köper Disneys gamla kultklassiker från 1951 eller läs böckerna. Vi behöver väl egentligen inte veta vad som hände sen?

Vi har alltså tre recensioner som mest klankar ned på Tim Burton. Men ska man lyssna på några som gav Wolfman fyra stjärnor och som satt Transformers 2 som 2009s sämsta film?

Eller några som bor i sin morsas källare? Några som inte har annan belysning än byggnadsplatslampor? Några som beöver göra strax över 5000 klipp i en film på 8 minuter? Några som inte kan göra en längre mening än 11 ord utan att behöver göra ett av dessa 5000 klipp. God damn! Jag gillar inte den här killen. Och hur kan han säga något bra om Drag me to Hell eller sätta Mega Shark vs. Giant Octopus på Top5-listan?

Fuck! Jag blir bara ledsen.

(Missa inte ganska precis 5min in i denna lilla film.)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0