Ungdomscafé

Jobbet tar då aldrig slut. Jobb och jobb och jobb. Stackars Askungen! Ass-kungen?

Jag har varit på möte med massa politiker. Det var meningen att det skulle vara ett möte mellan ungdomar och politiker, för att prata om vad ungdomar vill göra i Härnösand o.s.v. Enda problemet var; det kom inga ungdomar.

Det talades om vad man kan göra för att nå ut till ungdomarna, vad man kan skapa för aktiviteter för att få bort dem från stan (hänga utanför hemköp). Ironiskt nog: När jag gick ned på Hemköp efter mötet var det hur mycket kids som helst där! Och hur hade detta event marknadsfört? Jo, genom att de skrivit det i någon facebook-grupp. WFT? Tror politiker att ungdomar läser sån skit, om de ens går med i gruppen?

Nej. Ungdomar går bara med i grupper om öl eller sex, inte politik.

Kommentarer
Postat av: Annie

Mmmh öl!

2010-03-23 @ 20:44:39
URL: http://annamariajacobson.webblogg.se/
Postat av: Karoline

What! Fan vad dåligt. Jag hade lätt kommit på det mötet om jag ens hört ett ORD om det. Fail, fail.

2010-03-23 @ 23:43:26
URL: http://trahison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0