Politikkarusellen

Det kan vara för att jag blivit äldre och bryr mig mer men jag uppfattar det som att det faktiskt är viktigare med politik nu än tidigare. Då kanske ni undrar vad tusan jag menar. Det jag menar är att det tidigare mest varit smutskastning och hittepå mellan partierna. Visste har det funnits lite sånt nu också men jag ser ett större fokus på de verkliga frågorna som folk bryr sig om.

Jag önskar jag var betydligt mer insatt än jag är men jag är trots allt en av de "lata ungdomarna" som vandrar runt.  Jag är inte arbetslös men det kan vi strunta i just nu.

Johanna Svensson lade upp en länk till ett blogginlägg. Det handlar om CUF och deras nya kampanj som bland annat säger Fuck facket. Och... ja, herre jävlar. LAS vill de också ta bort helt och hållet. Vi ska alltså ta bort de skyddsnät som finns.
De säger att de tror på oss, att ingen socialdemokrat kommer ridande på en vit häst och ger oss jobb, vi måste göra saker själva. Med andra ord kommer det alltså inte helelr någon centerpartist ridande på en grön näsa och ger oss jobb. De tror på vår egen förmåga. Så vad ska vi med dem till..?
Om vi ska göra förändringen själva behöver vi inte deras hjälp. Ska vi skapa vår egen lycka kommer vi vilja ha skyddsnät när vi väl kommer oss dit.

En anställning handlar inte bara om hur mycket du kostar för arbetsgivaren i förhållande till din utbildning, det handlar också om vem arbetsgivaren tror är bästa lämpad för jobbet.

Åh så mycket man kan skriva om politik men jag tänker inte fortsätta. Ville bara få ur mig lite av det. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0