Deftones

Ni vet hur jag har slutat med allt och brukar söka en kick? Att jag brukar säga att musiken är min enda high. Gårdagens konsert  var heroin!

Vi kom dit lagom till första förbanet spelade, som jag inte minns alls vad de heter. Sedan gick Coheed på och det var väl okej. Deftones, kvällens huvudakt; var det bästa jag sett! Jag har väl kanske inte varit på jättemycket konserter men när man börjat fnissa redan i introt av låtarna... då är det riktigt riktigt bra!

De började med Rocket skates och, i samarbete med Jim har vi fått ihop, vad jag tror är en korrekt setlist, Around the Fur, My own Summer, Be quiet and drive - far away och Elite.

Inte nog med att de kör 5 ruggigt bra låtar direkt i början och jag tänker att det inte kan bli bättre nu, utan det fortsätter i ytterligare 4-5 låtar. Det blir verkligen bara bättre och bättre och bättre. Jag vet inte om jag sett något band tidigare som jag tycker är bättre live än på skiva men Deftones överträffade varenda låt!


1. Rocket Skates
2. Around the Fur
3. My Own Summer (Shove It)
4. Be Quiet and Drive (Far Away)
5. Elite
6. Knife Prty
7. Digital Bath
8. Diamond Eyes
9. CMND/CTRL
10. Risk
11. Beauty School
12. Xerces
13. Prince
14. You've Seen The Butcher
15. Sextape
16. Bloody Cape
17. Minerva
18. Passenger
19. Change (In the House of Flies)

Extranummer:
20. Interlude (Instrumental)
21. Birthmark
22. Engine No. 9
23. Root
24. 7 Words

Mer bilder kommer nära jag får tag i. Tyvärr dog min telefon efter Coheed och jag hade inte med min bamsekamera.

Foto: Joakim Gandara



Kommentarer
Postat av: Jim

Jag googlade fram setlisten faktiskt, det finns en hemsida med bara setlists!



Förbandet heter Khoma :)

2010-12-01 @ 20:51:54
Postat av: Simon

FAN! Varför åkte jag inte på det för?

2010-12-07 @ 01:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0