Rädda världen

Idag fick jag en ny skjuts av Rädda världen-känslor. Jag har sedan mitten av tonåren sagt att jag är ämnad att göra något stort, att lämna ett avtryck och när jag får den här känslan, då vet jag att jag måste börja göra något. Att jag dessutom lyssnar på Eddie Vedder skadar nog inte. Samt att jag och Karoline håller på att rädda en stackars guldfisk. Många kanske struntar helt i om en guldfisk är ensam i en tom skål men någon måste ju bry sig. Det är inte många bäckar små som gäller, det är alla bäckar små.

Dags för lite livs förändringar. Jag ska inte köpa mer kött t.ex. Det jag har i frysen kommer jag äta upp men efter det kommer jag hålla mig från det. Jag ska köpa bra lådor för att källsortera. Jag skiter i om de inte är så snygga där de står mitt i köket (enda platsen jag har för dem, förutom kanske i förrådet... hummm).

Det är aldrig för sent för at förändra och all positiv ändring är just det, positiv. Ingen ansträngning för liten.

Jag hoppas jag för praktiken i Bryssel, det är dit jag vill nu.

Kommentarer
Postat av: Teresa

Det är aldrig försent att rädda världen! :) Jag försöker verkligen vara stenhård med källsorteringen, men Jens fuskar tyvärr - han förstör hela mitt sopsystem :P Sedan måste jag bli bättre på att släcka alla lampor innan jag lämnar hemmet och när jag går och lägger mig, det är jag dålig på.



Ett tips! använd inte schampon och balsam med silikoner - de bryts ALDRIG ner helt i naturen! det blir plastmolekyler som cirkulerar i vårt vatten för alltid.



Jag håller tummarna att du kommer dig till Bryssel :)



yo!



2010-11-15 @ 15:08:25
URL: http://velourvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0