Bloggvärldens mest uttjatade

Det är vad jag ska skriva om. Vad är mest uttjatat i hela bloggvärlden precis idag? Sverigedemokraterna.

Precis som många många andra har jag ställt mig själv frågan; vilka röstade på SD? Röstade någon av mina vänner på dem? Nej, det tror jag väl inte. Eller, har jag såna vänner? Jag har inte hört någon av dem tala om sådan politik under tiden innan valet men vem vet, de kanske smyger någonstans. Någon har ju röstat på dem och av alla de jag känner är det väl inte omöjligt att någon faktiskt la sin röst på ett främligsfientligt parti.

Då kommer vi till nästa fråga: Hur kunde de göra det? Jag inbjuder alla som röstat på SD att motivera det. Få mig att förstå hur ni tänkte när ni röstade. Jag har själv inte läst hela deras valmanifest. Är det någon som har?



Kommentarer
Postat av: Cissi

Hoppas du har en fin måndag! =)

2010-09-20 @ 14:29:20
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kikar in.. Hoppas du får en bra dag :)

2010-09-20 @ 14:32:13
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: Jonas

Hej igen Felix! Nu måste jag tyvärr skälla lite på dig för att du inte har läst på om Sverigedemokraterna, för det är allt för många i den här valrörelsen som ropat "rösta inte på SD" utan något sakligt argument. Gå in på deras hemsida och läs om flyktingpolitiken så får du fort argument. Framförallt är de emot ett mångkulturellt Sverige och för en assimileringspolitik vilket jag tror är helt fel väg för en lyckad integration. En lyckad integration sker genom att svensk och utländsk kultur för mötas och gynna varandra. Vi förlorar inte vår svenska kultur för det.

2010-09-20 @ 22:02:43
Postat av: bloglovinbyten-ja

Ett ord: Katastrofval!

2010-09-20 @ 22:18:10
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det handlar inte om den svenska kulturen. Det handlar om människor som de vill ha ut från landet, människor som är bra och söker trygghet. Människor som inte fått medborgarskap.

2010-09-20 @ 22:42:37
Postat av: Svenne Bob

Bo i skånde en vecka så får vi se vad du röstar. :)

2010-09-20 @ 23:49:56
Postat av: Sabine

Jag har läst på om SD.



Jag tror att anledningen till att du inte hört någon av dina vänner prata om att de röstat eller velat rösta på SD kan vara att de vet om att du skulle döma ut dem. Precis som du gjorde här.

Personligen kan jag inte förstå att nån röstade på Alliansen, men vi bor i en demokrati och jag anser mig inte ha rätt att döma ut andras val.

2010-09-23 @ 13:19:56
URL: http://vetauriel.se
Postat av: Anders Pettersson

I de här valet har man sett att demokratin fungerar

Men samtidigt så är de demokratins svaghet att man kan få in både kommunister och sverigedemokrater i riksdagen tyvär..

men hellre de än diktatur..

2010-09-26 @ 15:11:42
URL: http://new.extraincome.nu
Postat av: johanna

Jag tycker det är bra JUST nu pga lågkonjukturen. VI har inte råd att ge ett bra mottagande och den hjälp de behöver. Fast vi vill göra det :>

Ah, till och med SD. Vad jag vet och läst.

Det är väl det som är bra. Att de vill skära ner på invandringen för att fatiskt kunna använda våra pengar på ett bra sätt.

Meeen, i övrigt gillar jag de inte.

Däremot rätt härligt att de kan röra om lite. Nu måste politiker fatta att de måste göra något vettigt med invanrarpolitiken, för det funkar inte som det är nu.



(Och sen förstår jag verkligen folk som har varit med om dåliga saker, fått en dålig syn på invandrare pga saker som hänt.)

2010-09-26 @ 16:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0