Fylld av kladd

och mos, massa mos.

Har legat och halvsovit i typ 3 timmar nu. Inte klokt så skönt det har varit. Nu tänker jag äta, duscha och sedan lägga mig igen. Promenaden blev inget av idag, tydligen är jag fortfarande trött.


När jag var hos Per tittade vi lite på Supersize Me. Gud så vidrig den där! Men den fick mig att tänka en massa. När jag får barn ska jag i största möjliga utsträckning hålla dem borta från skräpmat. De ska få äta allt möjligt sånt där som barn inte tycker om. Linser, böner, nötter, sallad, frukt o.s.v. Chips och godis ska också undvikas så mycket som möjligt. Mina barn ska inte få bli tjocka och ska absolut inte behöva ha diabetes innan de fyller 15.

Den fick mig också att irritera mig på tjockisarna. När de pratade om träning kommer repliker som Who has time for that? Man får väl ta sig tid helt enkelt? De timmarna man offrar på att träna och äta vettig mat får man tillbaka i flera år av liv. Människor är så äckligt bra på att hitta ursäkter. Vi har ont, känner oss lite sjuka, är trötta, måste? göra något annat. Det är väl för tusan bara ta sig i kragen och göra jobbet om man är missnöjd.

Det räcker inte bara med att börja äta Subway-mackor som något barn och förälder i dokumentären trodde. Och det skulle de ju inte heller ha råd eller tid med, att köpa mackor 2 gånger om dagen. Herre jävlar.

Dagens i-landsproblem; övervikt och lathet!

Kommentarer
Postat av: Teresa

Ja huvvaligen! Jag tror att barn tycken om nyttig mat ifall man inte lägger så mycket värdering och märkvärdighet i det! sedan ska man ju inte ge dem socker och salt mat, men vissa föräldrar verkar inte kunna hålla sig från att mata ungarna med godis, det hänger alltså mest på de vuxna! Här ska det då inte bli några Mac Donalds-kalas!!

2011-02-13 @ 18:16:21
URL: http://velourvenus.blogg.se/
Postat av: malin

Tack :)

2011-02-13 @ 21:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0