Ohälsan

Jag har sovit alldeles för lite, ätit alldeles för lite och tränat alldeles för mycket. Det är ett ganska ohälsosamt mönster som gör att jag inte har någon som helst energi egentligen och mest bara vill sova hela tiden. Igår under mitt styrkepass var jag yr efter varenda sett jag körde men ville absolut inte sluta. Jag har lite småont i magen mest hela tiden och när jag äter blir jag illamående. Har dock fortsatt och trycka i mig ändå men det måste bli ändring av, snarast! Små måltider, flera gånger om dagen framöver. Kan jag anstränga mig med träningen får jag så lov att anstränga med med mat och sömn också.

Skulle vilja köra ytterligare två förbränningspass varje vecka men funderar nu istället på att ta bort ett för att sova ut i alla fall en vardagmorgon.

Jag har förresten lämnat en halv macka som jag skulle äta nu på morgonen. Jag brukar aldrig lämna något och det ger mig dåligt samvete. Samma sak med middagen igår, jag kunde inte förmå mig tömma tallriken. Skämmes Felix! Men jag har nog fått lite mindre matsäck, huvudet har bara inte vant sig vid det än.

Nu vill jag gå och lägga mig. Förhoppningsvis kan jag somna i tandläkarskolen om 90min.

Kommentarer
Postat av: Emma

suuuuperviktigt att äta massamassa när man tränar, men om man mår illa av det låter det ju inte så bra. Konstigt att det inte blivit att du äter mer nu när du tränar så mycket, brukar ju va så..;o Och sömn är sjukt mycket viktigare än vad de allra flesta tror, det är viktigt för allt. Har vart dålig på att va noga med sömnen så länge jag kan minnas, trots att jag läst mycket om det och vet mycket väl hur viktigt det är. Dumtdumtdumt!

2011-01-18 @ 22:14:40
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0