Få skit för något bra

Det är väl en ganska konstig grej.


Jag har gått från att äta skit och inte träna till att äta bra och träna mycket. Men av någon anledning var det ingen som gnällde på mig tidigare. Det var ingen som sa Du borde verkligen tänka mer på att försöka vara hälsosam. Nu däremot får jag höra att jag är för hälsosam. Det är ju bara löjligt att inte äta godis, chips, massor med kött o.s.v. Hur kan det komma sig att det är mer okej att ha ohälsosamma vanor än att ha hälosamma?

Det är faktiskt skrämmande likt när jag slutade dricka. Ingen klagade på att jag drack, utom möjligtvis min mor som sa att jag fick skylla mig själv när jag var bakis. Men när jag slutade så ifrågasattes det hela tiden. Ja men varför dricker du inte? Lite gör ju ingenting! Är det faktiskt så farligt att vara nyttig?

Sverige har blivit ett land där det är mer accepterat att inte träna, äta skit, dricka sig full 1-2 gånger i veckan och bete sig som ett jävla asshole, än vad det är att hålla kroppen frisk genom träning och bra kost, undvika gifter man vet är skadliga och ta hand om de människor som beter sig som jävla assholes.

Kommentarer
Postat av: Karoline

Samma som att folk ifrågasätter min läggning och att inte äta djur. Wihhiio!

2011-03-08 @ 20:17:01
Postat av: Teresa

Ähh, folk känner sig väl allmänt sämre än dig och då vill de klaga på något :P Det brukar vara så för det mesta. Det är som när man ska sluta röka - jag har aldrig blivit erbjuden mer cigg än när jag höll på att sluta!



Det kan ju även vara så att de tycker att du är alldeles "allt eller inget" gällande din hälsa. De kanske tycker att du borde "leva livet" även om du är hälsosam.. men det där med att "leva livet "är ju ändå jävulskt subjektivt också :D Jag lever ju MER som nykter än som en partypajas som inte kan kontrollera mitt humör. Men som sagt; subjektivt som fan.

2011-03-08 @ 20:24:24
URL: http://velourvenus.blogg.se/
Postat av: Mue

Du kanske är ett "vackert-fyllo?" (beautiful drunk?) :-D

2011-03-09 @ 08:08:34
URL: http://in-a-frame.blogspot.com
Postat av: Kaya

Haha. Oj vad jag känner igen det där Felix! Själv så har jag inte druckit på 6 år eller något sådant. Tänka sig att jag är vegetarian på det (fast nu äter jag fisk också), jag röker inte, snusar inte, sminkar mig inte. Sen tränar jag ju, herreguuuuud! Jag hatar dessutom tårta och semlor mm (får alltid höra något om det på jobbet när det bjuds. Men jag gillar ju INTE det). Tror du folk accepterar mig? Jag har fått höra allt från att det är synd om mig för att jag inte dricker, till att jag är duktig eller att de vill se mig full någon gång osv osv. Inte ens en dåvarande pojkvän kunde acceptera att jag inte drack sprit eller åt kött. Han kände nog sig värdelös då. Trots att jag ALDRIG ifrågasatte hans spritvanor, som faktiskt var groteska (han sa elaka saker till nära och kära, inklusive mig och blev rätt arg!). Folk är nog bara allmänt dumma i huvudet vettu. ;) Gogogo!

2011-03-09 @ 19:57:07
Postat av: Kaya

Ja just, kristen är man också om man inte dricker. :P Sen måste man ha varit med om något traumatiskt, något måste ha hänt när man druckit för mycket? Hmmm. När jag ändå är i gasen här så kan jag dela med mig av en gång när jag var med en dåvarande pojkvän på krogen med några av hans vänner. En av dem frågade om jag ville ha något att dricka. Jag sa nej tack. Då sa min dåvarande pojkvän att jag var nykterist. Hon tittade granskande på mig, på ett surt sätt. Sen vände hon på klacken och pratade inte mer med mig den kvällen. WTF? Det värsta är att det hänt två gånger. En annan dock mer VUXEN karl i ett sällskap jag var med, frågade vad alla skulle ha. Jag tror jag sa sprite. Jag fick ingenting, alla andra fick... Annat är det med folk som vill bjuda på alkoholfria drinkar eller en läsk. Det gillar vi. :)

2011-03-09 @ 20:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig!

Jag är han, den unga mannen på bilden. Det här är min blogg. Läs den gärna.

RSS 2.0